ik haat fruit plukken - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu ik haat fruit plukken - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu

ik haat fruit plukken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Januari 2008 | Australië, Bundaberg

haaaaai allemaal!
als eerste natuurlijk: HAPPY NEW YEAR!

met kerst zat ik in Rainbow Beach. klinkt gaaf he? nou dat was het dus echt niet. cindy en ik gingen naar de receptie om een kaart te vragen, zodat we konden kijken wat er te doen was... zegt die vrouw: ooh darling you don't need a map, it's just one street!
hoooooow takke! nouja het regende de hele week en we hadden 5 nachten geboekt want we wilden daar onze kerst doorbrengen. foutje.
er was dus echt maar 1 straat met 2 winkeltjes en een strand maar het regende dus daar was ook niks te beleven.
boring!
de een na laatste avond in rainbow beach raakten we aan de praat met een australische gast van 36 ofzo en hij vertelde dat hij die ochtend dolfijnen had gevoerd. WAT? dat wil ik ooooook! riep ik natuurlijk meteen he-le-maal enthousiast. ik had namelijk al een poster gezien dat je dolfijnen kon voeren en dat was maar $18,- (dat is ongeveer 10 euro ofzo)dus ik wilde dat sowieso al. ooh oke nou we kunnen morgen wel nog een keertje gaan, dan haal ik jullie om 7.30 op, zei hij.
zo gezegd zo gedaan, volgende ochtend wij met hem mee in zijn autootje op naar Tin Can Bay en toen we daar aankwamen stonden er al heel veel mensen langs het water. en jahoor! daar zom een dolfijn! ooooh wat leuk!
nou is het zo dat er 4 dolfijnen zijn die naar de kant (kunnen) komen. toen wij er aankwamen was het er dus maar 1, en het was precies degene die was aangevallen door een haai. zijn rugvin was dus een beetje beschadigd enzo, wel zielig...
nou toen gingen we dus in de rij staan om een visje te halen om het dolfijntje te voeren!
we mochten samen 1 visje geven want het was natuurlijk heel druk en dat beest hoeft niet duizend visjes want dan zwemtie weg alstie genoeg heeft.
wij het visje gegeven, ik helemaal in de wolken hihihi!
verder zijn we nog naar een sandblow gelopen, was wel mooi uitzicht maar verder ook niet zoveel te beleven.

nou toen zijn we met de bus naar hervey bay gegaan om daar oud en nieuw te vieren op fraser island.
het regende nog steeds als een gek, en fraser island werd gecancelled omdat er zelfs een cycloon over het eiland raasde... ieuw! dus toen maar in hervey bay oud en nieuw gevierd met 2 engelsje jongens en 2 canadese meisjes.. was wel heel gezellig! geen vuurwerk gezien trouwens... haha but yes.

nou fraser island werd de hele tijd verder uitgesteld dus op een gegeven moment hadden we zoiets van nou we gaan wel eerst effe ergens anders heen en dan komen we wel terug want we hadden verder niks meer te zoeken in hervey bay omdat we daar al een week zaten en er was niet zoveel te doen.

nou toen hebben we de bus genomen naar bundaberg. bundaberg is een plaatsje dat heel erg bekend staat om fruit picking, dus heel veel backpackers en travellers gaan daarheen om te werken.
wij wilden dan ook wel even een weekje werken want het verdiend best wel goed.

eerste dag werken... WAT een ramp! ooooh wat verschrikkelijk! we kwamen aan op die boerderij en die mensen stelden zich niet eens even voor ofzo, het was gelijk van spring op de truck en we gingen naar een of ander stukje land om passievruchten te plukken. er waren 2 boeren en 1 boerin, naaaa wat een TAKKEwijf is die boerin zeg!
en lang dat die dag duurde! om half 5 ging de wekker, om half 6 werden we met het busje naar de boerderij gebracht en om half 7 moesten we beginnen. ze hadden ons gezegd om 4 liter water mee te nemen dus dat hadden we gedaan, maar we kregen amper tijd om te drinken, terwijl je je rotwerkt in de brandende zon. echt belachelijk! toen was het weekend en hadden we vrij, was eigenlijk niet onze bedoeling maar we vonden het dan ook weer niet zo erg... maandag weer werken. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
nu moesten we eggplants plukken, dat zijn aubergines.
en weer met dat rotwijf, OOH wat vervelend!
de volgende dag waren we opeens weer vrij... dat begrepen we niet helemaal
maar nu zei de man van de receptie dat we morgen wel weer moeten werken maar dat de farmer had gezegd dattie niet zeker wist of hij ons 2en nog wel op de boerderij wilde omdat hij denkt dat we niet hard genoeg werken...
noooou wat belachelijk zeg! wij werken ons helemaal uit de naad! wij doen dit werk voor het eerst (en het laatst!) in ons leven! en dan krijg je dit!
ondankbare ROTBOEREN!

ben dus erg blij als ik hier weer weg ben.
gelukkig nog 1 dagje werken ("make sure you work hard tomorrow", dikke ARIE voor je) en dan gauw weg,terug naar hervey bay en dan gaan we zaterdag naar fraser island. dat wordt echt superleuk en we hebben er natuurlijk zo lang op gewacht tot we eindelijk daarheen konden gaan!

nou dit was het wel weer zo'n beetje voor deze keer.

ohja ik kan op deze takkecomputer ook geen foto's uploaden, dus dat komt dan pas na fraser island.... sorry!

dikke kus en veel liefs

  • 08 Januari 2008 - 07:53

    Sjors:

    hahaha, werken in de agricultuur is hard!!! hard voor weinig hihi!! maar goed dolfijnen voeren cooool!! en oud en nieuw in de hitte grappig he??
    ik hoop dat je t toch nog wel naar je zin hebt, het volgende werk wordt vast een stuk leuker,
    dikke kus liefs neef zjors george

  • 08 Januari 2008 - 09:05

    Soof:

    looee!! aaaahh arme meid, dat harde werken op het platteland.. pff! maar gelukkig verdient het én je bent er bijna vanaf! :D
    heb je nog veel last gehad van de overstromingen?! :O ik zag het op het nieuws, damn girl! gelukkig is die gekke windhoos ook al weg :D
    probeerde je nog te smsen, maar lukte niet.. =/ lekker kut weer!
    nouuu hier verder alles goed enzo en saai en njaa gewoon z'n gangetje ^^
    veel plezier met je volgende avontuur! :D
    kusje!

  • 08 Januari 2008 - 10:09

    Daphne:

    aaahhhww marlucy, inderdaad dikke arie voor ze! laat ze maar lekker gaan, niets van aantrekken!

    & ik ben jaloers dat je een dolphin een fishhieee hebt gevoerd joh!
    ga je nu ergens anders werken of weer gewoon dingen bezoeken?
    doe je een beetje voorzichtig?

    oh & er is een autootje net ontploft op de A13 bij Delft Noord..nahhhh doe ff normaal joh!

    dushi, hopelijk tot snel! groetjes aan knufje en geef hem maar een aai over zn glanzende krul
    ook een kissy voor jou naturlichhhh!

  • 08 Januari 2008 - 10:49

    Paul:

    muah hah hahhh....
    je laat wel weer even duidelijk het verschil zien tussen jongens en meisjes he... ik hield het toch mooi 5 weken vol in de kersen! ;-)
    naja, het leven gaat niet altijd over roz... ehhh passievruchten.
    hopelijk heb je vanaf nu wat lekkerder weer en ga je wat leukere en spannendendendere dingen meemaken.
    alvast veel plezier op fraser!
    kusje broertje

  • 08 Januari 2008 - 13:05

    Jan Verheul:

    Hoi meissie,

    Tja het leven als backpacker valt niet altijd mee! Wel jammer van die vele regen. Hoop dat je op Fraser Island veel plezier zult hebben. Wacht vol spanning op je foto's.

    Liefs, je vader

  • 08 Januari 2008 - 16:33

    Sjur:

    Hhihihi aahw gossie arme girlyy!
    Hopen dat het nu beter word voor je ;)
    jij natuurlijk OOK EEN HAPPY NEW YEAR!
    Je zal je vast wel vermaken daar in dat heerlijke land :)

    Kussiee nd a big hug!

  • 08 Januari 2008 - 18:30

    Eef:

    haii chiki!
    GELUKKIG NIEUW JAAR:D:D
    omygod wat een weken heb ij gehad zeg! sjeetje en ik had nog wel vakantie, en het heerlijk naar me zin!!
    nou gelukkig is de pluk tijd achterwegen!
    nu lekker feesten? wel wat centen verdient?
    mijn oud en nieuw was wel echt suppaar!
    naar amsterdam geweest en was volgende ochtend 11 uur thuis ofzo dus meer hoef ik niet te vertellen toch!:D
    hey chik nog heel veel plezier !
    en mail me snel weer ffe! en ik jou over alle detaillllllssss
    loveyouxxx

  • 09 Januari 2008 - 17:45

    Fashley:

    heeej lieffiee!!
    hmm.. beetje jammer dus van de feestdagen:( nja hopen dat je dalijk het naar je zin krijgt op frasier island!! en ik ben echt jaloers op je dolfijntje:O haha dat wil ik ook hoor:D
    hihi
    ik moet je nog terugmailen.. heb het heel druk gehad maar ga het dalijk of morgen doen goed??
    ohja je stuurde een smsje maar kreeg 2 keer het laatste deel en baal der echt van want volgens mij was het wel een belangrijk smsje!! nja ik hoor het wel!!
    meid heeeel veeeel plezier in frasier island! ik hoop dat het doorgaat! en dat je niet zoveel last heb van de overstromingen!!
    Dikke kus lysomgtqmm(L) xx 1/2 fashloe

  • 11 Januari 2008 - 09:28

    Sander:

    Ik sprak Arie net en hij vindt het niet zo leuk dat je hem dik noemt. Hij staat daarnaast helemaal los van de fruitplukbusiness.

    (Verder is het een leuk verhaal hoor)

  • 15 Januari 2008 - 20:19

    Roos:

    Hallo Marloes,

    Hier een berichtje van de( helaas ) ex collega van je moeder.
    Meerdere malen heb ik aan je moeder gevraagd hoe het met je is en hoe je het hebt daar. Dan verschijnt er een grote glimlach op haar gezicht. En zegt ze heel trots..." Jaaaaa GOED!!!Je moet echt een x op haar site kijken, dan kan je haar belevenissen lezen"!!!
    Dat heb ik nu dus maar een x gedaan.
    Echt ontzettend gaaf en stoer van je wat je allemaal mee maakt en doet daar!
    En wat een prachtige foto,s!!!
    Hoop voor je dat het weer beter word, maar dat komt heus goed.
    Je gaat vast nog een hoop leuke en onvergetelijke dingen mee maken!
    A.s vrijdag gaan we met de Beukenboom als afscheid van je mama gezellig uit eten!
    Heb daar echt zin an! Maar vind het wel jammer dat ik niet meer met je mams werk hoor!
    Maar goed meid heel veel plezier nog!
    En pas goed op jezelf!

    Groetjes Roos

  • 19 Januari 2008 - 11:38

    Sas:

    pat! i have your sms gehavet
    en ik wilde je emailen
    maar het kwam er telkens niet van
    maar ik ga het VANDAAG doen
    i swear!
    miss you and hold from you
    (beter plaats je snel weer iets over je avonturen!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Mijn eerste reis

australië!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2008

The End

27 Mei 2008

Ice Ice Baby

20 Mei 2008

Bungyjumpen!

14 Mei 2008

Skydiven en walvissen

02 Mei 2008

Kia Ora
Marloes

australië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1351
Totaal aantal bezoekers 34978

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 21 December 2013

Indonesië, 2e keer

08 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Indonesië

22 November 2007 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: