Kia Ora - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Kia Ora!
(betekent o.a. hallo in het Maori)

Nadat Cindy en ik onze coole camper hadden opgehaald zijn we naar boven gereden, richting Whangarei. Daar sliepen we in de buurt naast een waterval, heel gaaf!
De volgende dag reden we helemaal naar het noordelijke puntje Cape Reinga. Was echt supermooi en onderweg genoten we ook van alle mooie uitzichten.
We dachten dat we daar konden overnachten maar dat bleek niet zo te zijn dus zijn we weer naar beneden gereden, op zoek naar een camping.
Op een gegeven moment zagen we een bordje 'camping', dus wij de weg af, een of ander onverhard kronkelweggetje naar beneden op. Geen camping te zien. Nou dan maar keren want het weggetje duurde nogal lang en we wilden weer terug naar de grote weg.
Wij wilden dus keren in een inrit van iemand, kwamen we vast te zitten in het gras! SHIIIT! Wat een blunder en wat nu?! Stonden we daar in de middel of nowhere...
Toen zagen we een mannetje op een quad rijden dus wij erheen rennen HELP HELP! We zitten vast!
Ja dat zie ik! Zei de man. hahahahah!
Hij had ons al zien klungelen vanuit zijn huisje bovenop een andere berg, dus hij kwam ons al te hulp met een touw om ons eruit te trekken. Het bleek dat zijn dochter Nikola bovenaan de inrit woonde waar wij vastzaten, samen met haar Nederlandse man Niels en hun dochtertje Astra van 9 maanden.
Met de quad kregen we ons busje er niet uit dus dan Niels halen met de 4wheeldrive...
Hij kwam aanrijden: wat krijgen we nou?!
hahahahahaha!
Toen mochten we naast hun huisje parkeren bovenaan de berg om daar te slapen. Dat was echt supergezellig, lekker zitten kletsen en tv gekeken, Nikola ging zelfs spaghetti voor ons maken! Zo lief!
De volgende ochtend gingen zij werken maar de moeder van Nikola, een Maori vrouw was er nog. Zij was ook superaardig en we mochten douchen en alles. We hadden van Nikola een ketting en een ring gekregen gemaakt van een Nieuw Zeelandse schelp, echt superlief. Van de Maori vrouw kregen we ook nog oorbellen van dezelfde soort schelp, en zo'n schelp zelf.
We hadden ook het adres gekregen van de zus van Nikola onder Auckland zodat we daar ook konden gaan slapen.

Toen gingen we weer door Auckland en hebben we daar nog een beetje rondgekeken en toen zijn we doorgereden naar Waihi Beach waar we gingen camperen. Onderweg hadden we nog mooie wandelingen gemaakt en was mijn camera kapot gegaan... takke!
In Waihi Beach hebben we ook nog een wandeling gemaakt naar een of ander strand, was ook erg mooi.
Toen heb ik gelukkig een nieuwe camera kunnen kopen!
We zijn toen naar Cathedral Cove geweest, dat was echt heel mooi maar daar heb ik dus geen foto's van kunnen maken want ik moest mijn nieuwe camera nog opladen.
's Avonds hebben we overnacht in Coromandel en de volgende dag zijn we dan naar Papakura gereden. Dat ligt dus onder Auckland want daar woont de zus van Nikola. We hadden alleen niet gebeld vantevoren dus we wisten eigenlijk niet of we wel gelegen kwamen... stonden we daar in de straat, hoorden we ineens: Hi giiiirls! it IS you!!
Was het Nikola zelf! Echt supertoevallig want zij waren dus met de hele familie ook daar bij Zara aan het logeren!
Het was dus een gezellige boel en we hebben lekker met zn allen gegeten en een film gekeken en weer geslapen in de tuin.
De volgende dag gingen we naar Hamilton om een beetje te shoppen en te doen, en om te slapen zijn we doorgereden naar Waitomo. Daar zijn grotten waar we heel graag heen wilden gaan, en Nikola had ons nog een kaartje gegeven zodat we gratis konden! Dat was dus ook helemaal super want dat scheelde ons $35,- per persoon!
We gingen naar de Glowworm Cave en dat was supergaaf, we gingen in een bootje varen op een ondergrondse rivier en aan het plafond hingen honderdduizenden Glowworms te glimmen als sterren in de nacht. Supermooi!

Daarna zijn we naar Rotorua geweest. Dat staat bekend om de hot pools en de kokende modderbaden, en natuurlijk om de stank. Het stinkt er naar rotte eieren. Wat vies!
We gingen daar naar de tourist information om te vragen naar de camping en wat we moesten doen in Rotorua, en er werkte een Nederlands vrouwtje die ons helemaal ging helpen en ons een gratis tour gaf!
Het was namelijk zo dat Robbie, de gids van die tour, jonge mensen nodig had om als modellen te fungeren voor nieuwe folders en voor de website!
Die tour was superleuk en heel gezellig, we hadden hele gezellige mensen en een klein groepje, we waren maar met 6 inclusief Robbie zelf.
Wij dus af en toe poseren in the forest, hahaha heel grappig!
En we gingen nog naar een park met een grote geyser en allemaal modderpoelen en warmwaterbronnen met allerlei kleuren die veroorzaakt werdern door allemaal verschillende stoffen. (Scheikunde, ben er niet heel goed in..) Zag er echt bizar uit!
De dag ervoor waren we trouwens naar een park geweest, Te Puia, waar ook allemaal mud pools en hot pools waren. Heel erg gaaf om te zien! Wel af en toe je neus dichtknijpen...
In dat park kregen we ook een Maori concert, dat was zooo gaaf! Die mensen gingen zingen en dansen en het was zulke vrolijke muziek en ik vond het helemaal geweldig!

Nu zijn we in Taupo en als het weer morgen goed is gaan we skydiven!
Superveel zin in natuurlijk, dus duim maar mee dat het zonnetje vrolijk schijnt.

Voor de foto's verwijs ik jullie door naar mijn fotosite: http://picasaweb.google.com/marloesverheul

Een berichtje achterlaten is natuurlijk ook erg leuk en jullie horen snel weer van me!

Laaaaaater! xxx

Tess:

nog meer jaloers!!!!

• 02 Mei 2008 - 09:58

Mama En Papa:

heej hebben ze daar ook een bron met mooi groen water???
    helder water bij de bron!!!
    wat een toffe camper zeg! en.... helemaaaaaaaal geen zooitje daarin!
    krijgen we die folder nog te zien en die site, waar jullie voor hebben geposeerd? en schuift dat niet wat voor jullie, dat modellenwerk? zou wel tof zijn, zomaar een kleine vergoeding aaaahahahhaha!

nou geniet maar weer, wij hebben weer genoten van je verhaal en je foto's!
    dikke kus, ook voor Cindy!

• 02 Mei 2008 - 10:58

Paul:

kickuuuuuuuuh!
    whakarewarewa hahaa vet he!
    rij voorzigtug...!
    x

• 02 Mei 2008 - 10:59

Marian Verboon:

Hallo Marloes,
    Wat een mooi verhaal zeg!!! Zou er zo weer naar toe willen hoor. Ik zie toch wel wat bekende plekjes op je foto's.
    Blijf er van genieten en voorzichtig hoor morgen.
    Groetjes
    Aad en Marian

• 03 Mei 2008 - 01:42

Remco:

Ik reis al een tijdje met Bram en overal waar ik kom ruik ik ook een rotte eieren lucht!

Shitmannn over een weekje ben ik lekker ook daar :D

xxxxxxxxxxxxx

• 03 Mei 2008 - 11:49

Maxime:

Die camper is gaaf! AHAHahaha
    En waaat een mooie uitzichten!
    Groetjesss!
    xxxxxx

• 03 Mei 2008 - 18:38

Maryse:

aaaaaahahhahaha ik ging op de basisschool de maori's playbacken waaaaaaaaaaaaat leuk :D:D:D
    KUS!!

• 03 Mei 2008 - 19:06

Jeannette Vd Linde:

Hallo Marloes
    Wat maak jij leuke en spannnende dingen mee geweldig. Blijf je volgen. Geniet ervan maar dat lukt wel gr xxx Jeannette

• 04 Mei 2008 - 16:05

Fashley:

woooow wat een gave foto's!!!
    en wat een gave camper:D je wou zeker eigenlijk wel liever een volkswagen busje?:P
    hihi...
    mocht je trouwens niet in die modderpoelen enzo?? of wilde je niet in die stinkende lucht zitten...
    nou meissiee veeeeeeel plezier met skydiven.. ik denk dat je het nu onderhand wel al gedaan hebt dus ik hoor nog wel hoe het was...
    dikke kussieee!!!!!! lysomgtqmm!:D

• 05 Mei 2008 - 07:49

Sjors:

loeees, nu na je skydive vind ik wel dat je ff snel moet schrijven anders word ik bezotgd om mn kleine nichtje, heeel vet allemaal, veel plezier nogggggggg
    tsjuuus

• 06 Mei 2008 - 17:12

Ellen:

Even serieus. moooi blauw en mooooi groen! super foto's! wish i was there :) have fun! x

• 09 Mei 2008 - 16:52

Wendy (zus Remco):

Hoii Marloes!

Ook even een krabbel van mij. Leuk verhaal hoor, en leuke foto's! Ziet er erg gaaf uit!!

Remco bijna jullie kant op, vindt je vast leuk ;-)! En jullie camper ziet er trouwens ook cool uit, zelf geverfd?? Haha!

Nou veel plezier nog en tot spreeks!

Groetjes, Wendy