Skydiven en walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu Skydiven en walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu

Skydiven en walvissen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Waaaaaauw.

Skydiven was echt suuupergaaf! Ik zou het echt iedereen aanraden!
Het was 's morgens heel mooi weer, bijna geen wolkjes aan de lucht in tegenstelling tot de vorige dagen want toen regende het bijna alleen maar.
Wij dachten dus dat onze skydive door zoug aan en we waren al helemaal blij!
Kwamen we bij de receptie van de camping, waar we het de dag ervoor hadden geboekt, zei die man dat het niet door ging omdat er te veel wind stond...
Jahoor hebben wij natuurlijk weer!
Toen zijn we toch naar het vliegveldje gegaan omdat we wilden vragen of we nog korting kregen.
Kwamen we daar, bleek dat het wel gewoon door ging! Woeaaaaaaah! Wat eng!
Nou wij werden in pakjes gehesen en aan onze skydive instructeur en onze skydive cameraman (ik had een cameravrouw) voorgesteld.
Toen moesten we het vliegtuigje in, om op te stijgen naar een hoogte van 4,5 km...
Toen we op de juiste hoogte waren gingen we het vliegtuig uit, waardoor we een minuut lang een vrije val zouden hebben voordat de parachute openging.
Het was echt zooo, zo mooi! Echt supermooi uitzicht over Lake Taupo en eeuwige sneeuw op de bergtoppen.
Suuuupergaaf!
Toen ging de parachute open en zweefden we heel relaxed naar beneden waar we een prachtige landing maakten.
Ik heb er een film van en hij is heel erg achterlijk, want ik heb van die onwijze flapwangen. Ziet er niet uuuit!
En heel veel foto's!

Daarna zijn we naar Wellington gegaan, waar de ferry vertrok om ons naar het Zuid eiland te brengen.
Op het zuid eiland aangekomen zijn we eerst helemaal naar het meest noorderlijke puntje gegaan, Farewell Spit. Was wel erg mooi onderweg weer.
De dag erna zijn we naar het Abel Tasman National Park gegaan, waar we een waterval hebben bezocht.
De dag daarna zijn we weer naar het Abel Tasman National Park geweest, maar nu aan de rechterkant.
We zijn toen met de watertaxi naar Bark Bay gebracht en vanaf daar hebben we een wandeling gemaakt van 2 uur naar Torrent Bay. Was echt heel leuk in de watertaxi, en het park was supermooi! Het weer was ook geweldig dus dat heeft weer mooie fotootjes opgeleverd.!
Onze volgende bestemming was Hanmer Springs, waar ze heel veel hot pools hadden varierend van 32 tot 44 graden, heeeeeerlijk liggen weken dus daar!

Vanaf Hanmer Springs zijn we naar Kaikoura gereden waar we nu zitten, en waar we weer met Bram en Remco hadden afgesproken die inmiddels ook een camper hadden gehuurd (en wat voor een...).
Natuurlijk weer heeeeel erg gezellig!!
Vandaag hebben we een walvis tour gedaan, heeeelemaal geweldig!
We hebben 4 potvissen gezien (normaal zien ze er maar 2 ofzo op een dag) dus dat was al heel erg gaaf! En later waren we helemaal omringd door dusky dolphins, WAT gaaf! Echt suuuuuuuuupertof, ze sprongen in het rond, het waren er minstens 150! Heel veel dus! Dat was echt een hoogtepuntje weer, naast natuurlijk (letterlijk en figuurlijk) mijn skydive.
De foto's zijn nu te bekijken op mijn fotosite: http://picasaweb.google.com/marloesverheul
Ik zou zeggen geniet ervan!
En tot de volgende keer maar weer.

BYE THERE!

  • 14 Mei 2008 - 04:10

    Remco:

    Wat een kleine camper hebben jullie :D en wat een mooie dolfijnen, veel leuker dan vleermuizen bij volle maan

  • 14 Mei 2008 - 04:27

    Cinderella:

    Hi there!!! Leuk he die dolfijnen!! Bijna net zo mooi als vleermuizen bij maanlicht!! ;)
    Dikke kus, hfy!!

  • 14 Mei 2008 - 06:33

    Aard:

    leuk om weer van je te horen pat!
    superkeck men skydiven en shiznit
    miss ya
    much holds & eyes!

  • 14 Mei 2008 - 08:24

    Vader Jan:

    Hoi Marloes, wat maak jij toch een hoop leuke en spannende dingen mee. Geniet er nog maar lekker van. Mooie foto's geschoten met je nieuwe camera. Kusjes en tot volgende maand, pap

  • 14 Mei 2008 - 08:59

    Eef:

    woouuww! ik wou dat ik er ook bij was sjemig wat mooi!
    nog heeeeeeeel veel plezier lief kind!
    en ik ga je echt deze week mailen voor alles!\

    love you xxx(L) EEF

  • 14 Mei 2008 - 10:03

    Soof:

    WAT een gave foto's! wat is nou mooier? nieuwzeeland of australie? :P volgens mij allebei gewoon gaaf! :D

    loe veel plezier, ik mail je snel nog ff!
    kusje!

  • 14 Mei 2008 - 10:06

    Esther:

    Haajlow wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! Ik ben jaloers! :O

  • 14 Mei 2008 - 12:16

    Sjors:

    yoooooo, gelukkig is je skydive goed gegaan, en die potvissen en dolfijnen tering VET! ik heb er ooit 4 a 5 gezien, duidelijk baas boven baas,
    Geniet er nog even!!
    tsjuus toedeledokie

  • 14 Mei 2008 - 20:16

    Leo:

    waanzinnig!!! kickuhhh!!!!

  • 14 Mei 2008 - 23:05

    Sjur:

    Hee marriee!

    Echt SUPER TOFF :| ik wil oook skydiven en dolfijnen zien enzoo :O echt very nicee :D

    Have funn nog ;)

    XxX

  • 15 Mei 2008 - 07:49

    Imre:

    Jeetje wat ben jij stoer zeg!!!!!!
    Wat doe jij een hoop leuke dingen. Volgens mij wil jij helemaal niet meer naar huis!!! Te gekke foto's ook.

    gr.Imre

  • 19 Mei 2008 - 07:58

    Fashley:

    wooow wat een gave foto's!!
    haha met je flubberwangen:D

    ik ga je nu gauw een mail sturen want het heeft al te lang geduurd!
    Dikke kuss van je 1/2 fashloe!(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Mijn eerste reis

australië!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2008

The End

27 Mei 2008

Ice Ice Baby

20 Mei 2008

Bungyjumpen!

14 Mei 2008

Skydiven en walvissen

02 Mei 2008

Kia Ora
Marloes

australië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 34968

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 21 December 2013

Indonesië, 2e keer

08 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Indonesië

22 November 2007 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: