Op reis met Brit en Marloes.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu Op reis met Brit en Marloes.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu

Op reis met Brit en Marloes....

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

op dit moment typ ik dit live vanuit.. Jakarta!
Ik zal eens vertellen hoe de reis tot nu toe is verlopen.

Mijn lieve zus bracht mij naar schiphol. Broer had college, zusje had stage, ouders zaten in Frankrijk, dus dolle boel voor mij! Gelukkig kon en wilde mijn zus me graag brengen dus dat was superlief en fijn!
Brit werd gebracht door Stan en zn ouders en neefje en door haar eigen ouders en broertje. Al met al was het toch erg gezellig!

Brit en ik gingen alvast inchecken om die loodzware backpacks te kunnen dumpen. Wij dus met onze geprinte e-cards naar de balie, waar je eerst je papiertje moest scannen bij een apparaat. Wij dus beide ons papiertje gescand waarop er een boarding pass tevoorschijn kwam. Ik liep al naar de balie, toen bleek dat ik er iets in had laten liggen. Een stewardess kwam achter ons aan met nog een boarding pass, oepsie haha.
Bij de balie zei de vriendelijke man tegen ons ´Oh je had al ingecheckt thuis, nu heb je 2 boarding passen´.... DOMMM! hahahahah we hadden inderdaad dubbel ingecheckt want het papiertje dat wij hadden gescand, dat WAS al een boarding pas.... Brit had smorgens via internet ingechecckt. Blunder nummer 1!

Met ´alleen nog maar´ onze handbagage (we hebben ons daar zelfs een breuk aan gesjouwd) gingen we koffie drinken met zn allen. Om 12.50 mochten we boarden en om 13.20 zouden we de lucht in gaan. Om half 1 bedachten we dat we eigenlijk wel konden gaan, want ja, we moesten ook nog door de douane. Iedereen dus gedag gezegd en naar de douane gelopen. Migado wat een lange rij... ´Nou, hier staan we nog wel even´ zeiden we tegen elkaar. Maar toen kwam er een steward langs die mensen omriep die om ´one thirty´ vlogen... wij vlogen natuurlijk om one twenty... Dus jahoor! ´Kom maar mee!´.
Wij onder het touw door, de immens lange rij uit, achter de meneer aan lopen enn HOP daar werden wij helemaal vooraan neergeplant.
Relaaaaxed hahahahaha we waren dus veeeel te laat in die rij gaan staan! Bluder nummer 2.... Maar daardoor hoefden wij nu niet te wachten..

De vlucht verliep verder eigenlijk prima. Naar Munchen gevlogen waar wij natuurlijk weer niet begrepen waar we moesten inchecken voor de vluchten van Munchen naar Doha en van Doha naar Jakarta.. Dit bleek gewoon bij de Gate te moeten dus no worries.

Aangekomen in Doha moesten we via een trapje het vliegtuig uit. Superlekker warm al (NOT, superbenauwd!). We werden met een bus naar de volgende hal gebracht. Toen de bus stopte waren wij als eersten de bus uit. Brit holde het gebouw in en riep ´Zooo, dit lijkt de ici paris wel!´. Ik zocht naar waar we nu toch weer naar toe moesten, en zag toen staan ´other nationalities´. HEE dat zijn wij! Dus wij wilden al bijna in de rij gaan staan, toen een vriendelijke jongeman ons er op attendeerde dat wij terug in de bus moesten, wij hadden namelijk een geel label aan onze handbagage en wij bleven niet in Doha, bij al die mensen met theedoeken en bedlakens om hun lichamen geslagen.. OEPS! Snel dus terug naar de bus gerend, BLUNDER NUMMER 3!! Zelf moesten we er super hard om lachen hahahaha maar de mensen in de bus vonden ons maar vreemde meisjes.

Vanuit Doha zijn we dan uiteindelijk naar Jakarta gevlogen. We hadden al een visum dus we hoefden niet heel lang in de rij. Gauw onze tassen ophalen bij de lopende banden en toen dat vliegveld uit.. Goshhhh daar begon het hoor. Mensen riepen gewoon dat we bij hen geld moesten wisselen enzo, heel opdringerig BAH!
Eerste paar taxi chauffeurs afgewimpeld en uiteindelijk bij een vriendelijke man ingestapt die ons bij het hotel afzette.

Tijdens de taxi rit waren we helemaal overrompeld van verbazing... We wisten gewoon niet waar we moesten kijken! Oooooooveral waren mensen... in auto´s, op scooters (echt duizendmiljoen, en ik overdrijf NIET), op straat, in bomen, in tuctuc´s, tussen het onmogelijke verkeer door... echt bizar gewoon... Alles zag er ook heel oud en vies en arm uit.. alsof nergens voor gezorgd wordt. Het best passende woord voor de eerste indruk van Jakarta is CHAOS!

Nu zijn we veillig (althans, dat hopen we hahahha) op onze hotelkamer om zo lekker te gaan slapen en op die manier een jetlag te voorkomen! Net onze eerste Indonesische maaltijd naar binnen gewerkt en lekker gedoucht.
Morgen hebben we hier een dagje en nog een nacht, waarna we donderdag de trein zullen nemen richting Yogyakarta.

Dat was het voor nu! Vanuit Yogyakarta zullen jullie gauw weer wat van me horen!

Liefs en een dikke KUSSSS

• 09 Oktober 2012 - 17:39

Imre:

Je bent pas 1 dag weg! Het avontuur begint nu al. Ik verheug me alweer op je volgende verhaal.
    Liefs Imre

• 09 Oktober 2012 - 17:44

Aard:

ik zit dit echt met een dikke glimlach te lezen pat :D echt weer acties voor jou! GENIET VAN JE AVONTUUR LIEF!

• 09 Oktober 2012 - 17:44

Aard:

• 09 Oktober 2012 - 19:06

Els En Bert:

Fijn hé zo'n reisje met hindernissen. Het aankomen in Jakarta en je verbazen over de hoeveelheid mensen, voertuigen en alle viezigheid herkennen we! Dat is pas echt een cultuurschok! Maar de stad heeft ook voldoende (door lelijkheid) mooie gezichten en als je eenmaal de stad uitgaat, dan weet je helemaal niet wat je ziet! Je wordt dan ondergedompeld in de schoonheid van de natuur. Dus volop genieten, hé!
    Groetjes, Els en Bert

• 09 Oktober 2012 - 22:04

Bob En Cindy:

O wat herkenbaar, nee niet de blundertjes, maar Djakarta. Maar nu weet je hoe je moet reizen en kan je gaan genieten! Leuk hoor we blijven je lezen.

Liefs B en C

• 09 Oktober 2012 - 22:25

Fashley:

Hahahahaha typisch jouw verhaal dit.. heel leuk om te lezen!!
    Kan niet wachten tot het volgende verhaal en tot je weet wat je eigenlijk gaat doen in indonesie ;)

Kuss!!! fashley

• 10 Oktober 2012 - 13:12

Marrie:

Geweldig Mar...wat een verhaal! Ik HOOR je het ook gewoon vertellen.
    We blijven je graag lezen, veel plezier...bisoussssssssssssss, ook van Pia

Marrie

• 10 Oktober 2012 - 17:24

Cindy:

Hey lieve Marlous, wat een avontuur al zeg! Super leuk!
    Heel veel plezier en goede reis verder! :-)
    Veel liefs!! Xx

• 11 Oktober 2012 - 23:29

Daphne:

Maar Lucy..je weet het toch! Alleeeeeesssss komt goeddddd :-)