Laatste beetje Indonesië, eerste beetje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu Laatste beetje Indonesië, eerste beetje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Verheul - WaarBenJij.nu

Laatste beetje Indonesië, eerste beetje Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 December 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Wederom bedankt voor de reacties! Echt super leuk om te zien dat mijn verhaaltjes gelezen worden! :)

Maandag 8 december gingen we naar het Immigratie Kantoor voor de verlenging van de visums. Iedereen moest op de foto en toen ze dachten dat iedereen geweest was, zat ik nog te wachten… Ze dachten natuurlijk weer is dat Brit en ik één persoon waren, hahahhahaha. Brit haar tweede naam is namelijk Marloes, hoe is het mooooooogelijk?
Daarna werden we opgehaald door Jacky en zijn zus Ica (spreek uit: ietsja) om te gaan raften! Het raften was echt super leuk! We hebben onwijs gelachen.

Woensdag was het sinterklaas en hadden Mandy, Angela, Brit en ik onszelf getrakteerd op twee workshops: een leather course en een silver course.
De eerste workshop was die met leer. Je kon kiezen wat je wilde maken: een tasje, een kleine portomonnee of sieraden. Angela koos voor de armbanden en wij drieën kozen voor een tasje. Het was echt onwijs leuk om te doen maar ook wel een pokke werk… Je moest eerst allemaal kleine gaatjes slaan in de randen van de leren stukken, om daarna een draad er doorheen te rijgen. De heenweg van het draad ging al aardig moeilijk, dus kun je nagaan hoe de terugweg verliep… Ik had geen vingers meer over!
Daarna mocht je de onderdelen verven in de kleur die je wilde. (Zie facebook voor foto’s!)

De leather course duurde best lang en daarna gingen we gauw wat noodles eten thuis want de silver course wachtte op ons.
Bij deze workshop mocht je zelf een ring maken! Heel erg gaaf. Er lagen een aantal voorbeelden maar je kon ook zelf wat ontwerpen. Ik had een ontwerp gemaakt aan de hand van een voorbeeld dat er al was. Je kon aan de binnenkant letters en cijfers slaan dus ik heb er YOGYA 5-12-12 in gezet. Een heel leuk aandenken aan deze bijzondere reis!

Donderdag moest ik naar het ziekenhuis voor de uitslag van het bloedonderzoek. Ik had op dinsdag namelijk bloed laten prikken. De uitslag was goed: ik was tyfusloos! JOEPIE DE POEPIE!
Teruggekomen bij het hostel verheugde ik mij al enorm op een Bintang! Jacky kwam met Ojin en met de gitaar, Els (medestudente) kwam met een grote bintang speciaal voor mij! Er waren nog wat Nederlanders en we zongen met Jacky’s gitaar mee. Al gauw werd het een groot feest… De een na de ander werd het zwembad in gegooid (met kleren en al, uiteraard) en terwijl het regende was het een groot feest in ons zwembadje. Babette, Sabine en Rosanne kwamen even geld langs brengen en ook zij werden zonder pardon het zwembad in gegooid. Konden ze daarna zwemmend in de taxi terug naar huis hahaha. Het was heel gezellig!! We hebben van Luppa afscheid genomen want hij vertrok naar Sumatra dus we zouden hem niet meer zien.

Ons laatste Yogya weekend brak aan… we hebben lekker een dagje geluierd bij het strand, nog even geshopt in Malioboro street en natuurlijk nog even naar Lucifer geweest om te dansen op de reggae liedjes van Mini Marley.

Zondag gingen we met het schoolteam naar het strand. Dat wilden ze heel graag, zo lief. We werden opgehaald met een busje en hebben lekker gegeten.

Maandag hebben we onze favoriete tentjes nog even aangedaan en dinsdag was onze laatste stage dag. Het was midyear fest en wij hadden oudhollandse spelletjes georganiseerd. De kinderen kregen een soort strippenkaart met alle spelletjes, waaronder snoephappen, zaklopen, blikgooien, touwtje springen, aardappelrace, sponsrace en natuurlijk spijkerpoepen. Ze vonden het heel erg leuk, we waren stiekem wel een beetje trots op onze prestatie!!
Daarna gingen alle klassen optreden en hebben wij nog een liedje gezongen… erg leuk ;). De juffies gingen ook voor ons een liedje zingen dat was echt zo lief! Daarna kregen we een afscheids-mok met een foto van ons allemaal, heel leuk!

’s Avonds gingen we met al onze meiden en Gerard gezellig een hapje eten ter afsluiting. Een aantal hierna alvast gedag gezegd omdat de wegen zouden scheiden. Ik ben met Mandy, Sabine en Sarella nog even gaan karaoken hahahahha. Was erg grappig!
Daarna moest ik mijn backpackje inpakken…

’s Morgens hebben we James en Ojin gedag gezegd en werden onze tassen met moeite en met passen en meten in de bus gepropt. De buschauffeur was al bekaf terwijl we nog aan de ontzettend lange reis moesten beginnen. Goed geregeld!
De reis richting de Bromo vulkaan was redelijk lang. Daar aangekomen was het berekoud, ik had al mijn warme kleding (bijna niets dus) uit mijn backpack getoverd. We hebben een noodle soepje gegeten en zijn gauw gaan slapen want om 3.30 werden we opgehaald door onze Jeep om naar de sunrise te gaan.
Het was een flink stuk klimmen maar zeeeeeker de moeite waard. Daar boven op de berg hadden we heel gaaf uitzicht.
Hierna gingen we weer naar beneden en reden we met de Jeep een stuk verder. Nu waren we bij de Bromo zelf en gingen we deze beklimmen… weer een enorme tocht naar boven. Er waren wel duizend mannetjes met paarden die steeds vroegen of ik er op wilde waarop ik steeds geïrriteerder NEE zei en extra gemotiveerd was om door te stampen helemaal tot de top. Een klein beetje moe was ik wel maar het uitzicht was heel mooi. Je kon zo de wild rokende krater bekijken en heel ver om je heen turen. Wat mooie fotootjes gemaakt.
Daarna weer afscheid genomen van een aantal meiden en toen gingen we terug en werden Bianca, Sarella, Brit en ik met een busje naar de rand van Java gebracht…. Bedankt Java voor al het moois!

Met de boot gingen we naar Bali. We hadden een hostel geboekt via internet in de hoop dat het wat zou zijn…. Het was meer dan goed! We hadden een soort huisjes met een enorme tuin en een enorme badkamer… We zaten hier prima!
De volgende ochtend hebben we een dolfijnen tour gedaan. In eerste instantie, na ruim drie kwartier varen, gaven we de moed op een dolfijnenvinnetje een beetje op…. Toen kwamen we bij een plek waar meerdere bootjes waren en jahoor: heeeel veel dolfijnen! Allemaal in grote groepen, we hebben er echt veel gespot! Was super leuk om te zien. Daarna zouden we gaan snorkelen maar het begon te regenen dus we vonden het te koud hahahaha. Bovendien hadden we al gesnorkeld op Karimunjawa en vonden we de dolfijnen sowieso het hoogtepunt van de dag.

Zaterdag zijn we met een prive busje naar Ubud gegaan, naar het monkey forest. We waren een beetje paniekerig omdat we verhalen hadden gehoord over mensen die waren gebeten… En laat je daar nou rabius (hondsdoolheid) van kunnen krijgen en hoe dan ook naar het ziekenhuis moeten racen als het je overkomt… Maar goed.
Vol goede moed stapten wij heel stoer het monkey forest in om van de eerste beste aap al te schrikken (het beestje kwam slechts tot onze kuiten). Toch wat fotootjes maken en proberen te ontspannen. We begonnen het net leuk te vinden en voelden ons als in de apenheul toen een aantal apen enorm begon te krijsen en ruzie kreeg. Ze renden achter elkaar aan en wij hupten gauw aan de kant. De natuur in het park was heel mooi en we zagen echt heel veel aapjes. We waren wanhopig bezig met leuke foto’s maken, wat erg moeilijk was want we waren te schijterig om dichtbij te komen en bovendien waren de aapjes totaal niet geïnteresseerd in ons. De foto’s werden dus eerder klunzig dan leuk. Dikke baal natuurlijk!
Totdat er een verzorger (ofzo?) met brood liep en Sarella op een bankje ging zitten om te aapjes uit haar hand te laten pakken…. Kick! Brit en ik gingen daarna ook zitten en jahoor, een aap sprong op mijn schouder. Ik kreeg het spaansbenauwd en bloedheet en schrok me het apelazerus (leuke woordspeling) maar de verzorger zei ‘relax’. Makkelijke praat! Nouja het leverder (eindelijk!!) hele leuke foto’s op en het werd helemaal leuk toen er een kletsnatte aap vanuit de waterval zo op Brit haar schoot sprong.
Toen ze weg waren stonden we gauw op en zijn we het park uitgegaan, het was al met al een geslaagd bezoek!

Hierna zijn we naar de Buddha tot Buddha fabriek gegaan. Dit was in de middle of nowhere en hier maken ze sieraden die in Nederland belachelijk duur zijn. Hier zijn ze nog steeds redelijk duur maar het lijkt goedkoop in verhouding met Nederland dus de verleiding om lekker te gaan shoppen is groot. En het fabriekje is zo klein… en het maken van de sieraden ziet er zo simpel uit… Maar goed, toch heb ik een armband voor mijzelf gekocht want dat mocht voor een keertje wel ;).

Daarna werden we afgezet voor ons hotel in Bali. Hier zijn we ’s avonds lekker gaan stappen bij Skygarden, was erg leuk. We zaten trouwens in Kuta, het Chersonissos van Bali. Vreselijk toeristisch maar het gaf toch ook wel een beetje een vakantiegevoel. Lekker rondgelopen en op het strand gelegen, heerlijk!!

Maandag gingen Bianca en Sarella helaas weg… Brit en ik bleven samen achter. Een aantal van de andere meiden zat toevallig ook bij ons maar we liepen elkaar een beetje mis. ’s Avonds waren wij weer bij Skygarden en kwamen we elkaar wel tegen!
Helaas eindigde de avond iets anders dan we dachten… We hadden de lichten in de tent uitgedaan en liepen met een aantal mensen naar buiten, toen Brit haar telefoon werd gejat. Klote! Gauw naar huis gegaan (het was al 5 uur…) om te bellen naar huis en dingen te regelen. Uiteindelijk sliepen we ongeveer 7 uur en om 9 uur ging de wekker. We moesten namelijk ons backpack inpakken omdat we die avond zouden vertrekken en we moesten naar het politiebureau om aangifte te doen. Dat blijkt in dit corrupte land natuurlijk weer onmogelijk. We hebben daar 2 uur voor Piet Snot gezeten omdat de beste politieman graag wilde dat wij (ssshhht!) betaalden voor een handtekening op het papiertje… De engerd zei het met een zachte stem en wij voelden ons vreselijk ongemakkelijk en zijn maar weer weggegaan. Gelukkig heeft Brit haar verzekering al gereageerd en komt vast alles goed.

We waren veel later dan we gehoopt hadden klaar en zijn nog even naar het strand gegaan. Hier heeft Brit een surfles genomen en ik een bord gehuurd, is even kijken of ik er nog wat van bakte!
Het was echt heel leuk om EINDELIJK even te surfen!

Daarna zijn we teruggegaan naar de kamer van Angela waar wij onze backpacks hadden gestald, om even te douchen. Gauw een hapje gegeten en naar het vliegveld toe…
Om half 12 kwamen we aan in Jakarta, waar we pas om half 8 weer zouden vertrekken. Hahaha heel fijn! We hebben geprobeerd wat te slapen in bij elkaar geschoven stoelen, dit ging redelijk.
De vliegtuigen waarmee we vlogen waren allebei niet heel comfortabel. De stoel kon ongeveer 2 cm naar achteren wat tot gevolg had dat wij de reis enorm knikkebollend hebben doorgebracht en meer wakker schrokken van onze eigen vallende hoofden dan dat we geslapen hebben.

Gebroken en met enorme wallen en wilde kapsels kwamen we uiteindelijk aan in… Bangkok! Nu is het echte echte backpacken begonnen.

We hadden vantevoren een hostel geboekt in (wat blijkt) de drukste straat. Voor 2 nachten prima maar ik vind het veel te druk!
Vanmorgen hebben we een fietstocht gedaan via www.covankessel.com, echt een aanrader! Het was zo gaaf! Om 7 uur vertrokken we op de fiets om door mini straatjes, door markten, langs de rivier, door wijkjes en stukjes natuur van Bangkok te fietsen. Op de markten is echt alles te koop, zo gaaf. In Nederland heb je nergens iets wat op deze markten lijkt! We hebben ook boottochtjes gemaakt en een uitgebreide thaise lunch genuttigd. Goddelijk! Echt heerlijk gegeten!

Morgen gaan we hier weer lekker weg, op naar Kancharaburi. Hier gaan we de bridge over the river Kwai bezoeken en een mooie waterval… Dat belooft wat! Daarna zien we wel weer verder, HEERLIJK!

Voor foto’s moeten jullie mijn facebook maar goed in de gaten houden want zo nu en dan upload ik er een aantal! :)

Ik ga nu maar eens de straat op voor een lekkere Thaise avondmaaltijd…. Heel veel liefs en groetjes en een dikke kus en knuffel!

  • 20 December 2012 - 13:41

    Marijne:

    Leuk leuk leuk leuk!!!! Heel veel plezier daar meis!!! Xxx

  • 20 December 2012 - 13:44

    Mam En Pap:

    Wat een heerlijk verhaal weer en de foto's zijn echt een aanrader!
    Ga maar heel erg genieten van Thailand, samen met Brit! En...pas goed op jezelf en elkaar!
    Ik wil ook heel graag naar Thailand! Lijkt me echt geweldig, dus ben heel benieuwd naar jullie belevenissen en foto's! Bali en Lombok staat al op ons programma, in 2014, met onze leuke klepklup!!

    Dikke kus van ons!

  • 20 December 2012 - 13:49

    Paps:

    Hallo meissie, weer een heel erg gaaf reisverslag. Jij maakt veel mee zeg! Geniet er van maar wees wel voorzichtig. Leuk dat we daarnet even hebben geskypt(!?). Veel plezier verder en liefs van paps.

  • 20 December 2012 - 16:28

    Marrie:

    Ha Marrutje en Brit,
    heerlijk om het zo te lezen...ik ZIE het voor me. Veel plezier lieve meiden. Dikke knuffel vanuit Frankrijk xxxx

  • 21 December 2012 - 00:57

    Cherine:

    Marriee! Wat n top verhaal weer :) kut he dat je zo ziek bent geweest maar gelukkig alles overleefd! Heel veel plezier in indo en fijne feestdagen ook <3 xxxx

  • 21 December 2012 - 01:00

    Cher:

    Ik bedoel thailand nu natuurlijk haha kijk uit naar je next story ;) xxx

  • 21 December 2012 - 12:12

    Paul:

    Ik heb even zitten tellen:
    18x leuk
    7x lekker
    5x mooi
    5x haha (of een variant, bv. hahahaha of haha hahha)
    4x gaaf
    3x heerlijk
    3x super
    2x prima
    1x goddelijk
    1x klote

    :)

  • 22 December 2012 - 03:28

    Marloes Verheul:

    hahahahahaha KNAZA! ik moet keihard lachen om je achterlijke reacties steeds paal. behalve die op mn vorige 2 verhalen, die vielen een beetje tegen. Maar bedankt voor de scores!

  • 22 December 2012 - 20:46

    Maxime:

    Hey Marloes!


    Fijn dat je tyfus vrij bent ;) Super leuk om je verhalen te lezen! Wat maak jij veel mee! Ik krijg nu nog meer zin in reizen :D

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

australië!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 34872

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 21 December 2013

Indonesië, 2e keer

08 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Indonesië

22 November 2007 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: